THE SUNDAY TIMES STYLE | JAMIE POTWIERDZA CIĄŻE [WYWIAD + SESJA]

Oto mam dla was nowy wywiad oraz sesję zdjęciową, przeprowadzoną przez fotografa Dhama Srifuengfunga, dla magazynu "The Sunday Times Style", gdzie jest to jeden z lepszych wywiadów Jamiego. Dornan oficjalnie potwierdza w nim oczekiwanie na trzecie dziecko. Wywiad jest dość obszerny, dlatego troszkę zajęło mi jego tłumaczenie, ale mam nadzieję, że wszystko zostało przedstawione jak najbardziej zrozumiale. Miłej lektury!

Wiesz, że osiągnęłaś szczyt magazynu mody, gdy patrzysz na nastrojową brodę Jamiego Dornana i przeprowadzasz z nim wywiad. Przed naszą sesją okładkową odbyły się rozległe dyskusje na temat włosia na twarzy aktora. Czy smukły zarost czy dzika i pełna broda najlepiej pasują do grubych jesiennych dzianin Hugo Boss i szytej na miarę wełny Hermès? Taka jest dbałość o szczegóły, które towarzyszą dzisiejszym sesjom zdjęciowym - i fascynacja powszechnie pożądaną gwiazdą filmową, taką jak Dornan. Idea "deski do brody" [czyli braku owłosienia na twarzy] sprawia jednak, że 36-letni aktor z niedowierzaniem opuszcza głowę w dłonie. "Nie, proszę. To takie kłopotliwe "- mówi. "I sprawia, że wyglądam jak mega-kutas."

Wełniany sweter typu crewneck, (600 £); brioni.com. Wełniany dwurzędowy płaszcz (1,275£), Paul Smith. Twillowe spodnie (700£), Gucci

W czasach gdy Dornan był dwudziestokilkulatkiem, był udanym męskim modelem, zwanym "złotym torsem" przez The New York Times. Google trafił w dziesiątkę gdy zaczął udostępniać jego naoliwiony sześciopak u boku Ewy Mendes ("Najlepsza, mega zabawna") i Kate Moss ("Bardzo nieśmiała, albo po prostu nie chciała ze mną rozmawiać") dla Calvina Kleina, albo gdy Gisele ułożyła się na jego kolanach dla magazynu Aquascutum. Dekadę później zagrał seryjnego mordercę, o którym wszyscy potajemnie fantazjowali w „Upadku” na BBC 2, fetyszystycznego dominanta, o którym każdy myślał w „Pięćdziesięciu twarzach Greya”, czeskiego żołnierza w „Operacja Anthropoid” i irlandzkiego żołnierza w „Oblężenie Jadotville”. Dziś promuje trzy nowe filmy, w tym "A Private War", biografię Marii Colvin, korespondenki wojennej z czasów "Sunday Times". Dornan gra tam Paula Conroya, fotografa i przyjaciela, który pracował u jej boku, i który uważa, że film jest "najbardziej emocjonalną pracą, jaką kiedykolwiek zrobił". Złoty tors jest teraz złotym box-officem [ przypis tłumacza: pojęcie, które w biznesie filmowym określa liczbę widzów lub przychód ze sprzedaży biletów na dany film.] I, jak widać w ciągu kilku sekund od spotkania z nim, jest on daleki od bycia "mega-kutasem", jak to tylko możliwe.

Dornan, który urodził się i wychował w Irlandii Północnej (akcent jest nadal silny), jest zapalonym golfistą i zasugerował, aby nasz wywiad odbył się w mieście, w interaktywnym barze golfowym, w którym jedziesz na gigantyczne ekrany. Niestety w ostatniej chwili wypadło mu przesłuchanie, więc zamiast tego spotykamy się w barze członków Bafta w centrum Londynu. Dornan i jego pełna broda przybywają wcześnie. Ma na nosie okulary i słuchawki i ma plecak przypięty do każdego ramienia jak szczęśliwy turysta. Nie może zdecydować pomiędzy kawą a wodą, więc prosi o krwawą mary. Nie jest pewien, czy przesłuchanie na którym był mu się udało. "To było z bardzo fajnym reżyserem, którego cała sprawa polega na improwizacji", mówi. "Jestem okropny na przesłuchaniach. Nie brzmiąc jak c ***, nie robiłem tego przez jakiś czas, ale niektórzy reżyserzy tego żądają i ja to szanuję. Fajnie było zrobić z siebie głupka i jestem pewna, że już nigdy się do mnie nie odezwie. "

Wełniany i moherowy sweter z guzikami (1110 £), dwurzędowy płaszcz z wełny i moheru (4,150 £), Hermes. Spodnie (405 £), Loro Piana

Dornan jest najbardziej samodzielną i wesołą gwiazdą filmową, jaką można spotkać. Ciągle się śmieje i uwielbia wyśmiewać się z absurdalności mody i celebrytów, tak jak na przykład kilka lat temu, kiedy on i kilku przyjaciół próbowali dostać się na imprezę, na której miał być na liście, ale zostali wyproszeni za drzwi, więc skończyło się to "piciem puszek piwa w alejce.” „W końcu ktoś zadzwonił do mnie i wpuścił nas” - mówi. "Była tam Vivienne Westwood i wielu ludzi nosiło jakieś dziwne gówno. Od razu wyszliśmy. " Jego główna grupa męskich przyjaciół była w jego życiu od dziesięcioleci, od grania w rugby w szkole w Belfaście, do wychowywania dzieci w Cotswolds.

Dornan mieszka w Gloucestershire z żoną, Amelią "Millie" Warner - muzykiem i kompozytorką, którą Dornan spotkał na imprezie w 2010 roku i ożenił się w 2013 roku - oraz ich dwiema córkami, Dulcie, 4 lata i Elva, 2 lata. Trzecie dziecko jest aktualnie w drodze. Chce, aby jego życie było zdecydowanie nie-celebryckie: różnorodność kręcenia nowych projektów, czytanie scenariuszy, podwózki dzieci do szkoły i wiejskie festyny. "Leonard dwukrotnie wygrał na wystawie", mówi z dumą, pokazując mi zdjęcia z telefonu czarnego labradora, którego dostali w 2016 roku, w tym samym tygodniu, w którym zginął Leonard Cohen. "To tak niesamowite, jak Cotswolds [pasmo gór na którym mieszka]".

Mimo to Dornan nadal ma wokół siebie sporo showbiznesu. Rafe Spall jest jego sąsiadem - on, Dornan i ich żony są rodzicami chrzestnymi dla siebie nawzajem – jest rówenież świetnym przyjacielem dla Sam Taylor-Johnson, która wyreżyserowała go w „Pięćdziesięciu Twarzach Greya” i jej męża, Aarona. Ta trójka wyjechała na festiwal filmowy w Toronto w zeszłym miesiącu, gdzie Dornan wpadł również na Keirę Knightley, z którą spotykał się przez dwa lata od 2003 roku. "Bawimy się wspaniale, kiedy się widujemy" - mówi. "Teraz po prostu się przytulamy i rozmawiamy o dzieciach." Eddie Redmayne jest kolejnym bliskim przyjacielem. "Rozmawiałem wczoraj z Eddiem" - mówi. Spotkali się w połowie swojej drugiej dekady i wraz z Tomem Sturridge utworzyli brytyjską paczkę modeli i aktorów. Redmayne i Dornan mieszkali nawet w Los Angeles przez kilka miesięcy. "Sprzedawaliśmy się, aby dostać pracę", śmieje się. "To był bardzo nieudany, ale społecznie bardzo zabawny czas."

Dornan dorastał w pobliżu Belfastu, w Holywood, Co Down, z dwiema starszymi siostrami, Jessicą, teraz 39 i Liesą, 41 lat. Ich ojciec, Jim, jest położnikiem i ginekologiem. "Miałem bardzo miłe wychowanie. Podręcznik klasy średniej ", mówi Dornan. Byli i nadal są bliską rodziną, która nienawidzi konfrontacji. "Zajmowaliśmy się konfliktem, pisząc do siebie listy. Gdy się kłóciliśmy lub było coś, co wymagałoby powiedzenia, zapisywaliyśmy to i wsuwaliśmy list pod drzwi swoich sypialni. Odpowiadaliśmy listem, a potem wszyscy schodziliśmy i siadaliśmy w salonie, a potem wszystko było już w porządku. "Dziwne? Być może. "Ale nigdy nie uważaliśmy tego za coś wyjątkowego", mówi. "Możesz być bardziej wyrazisty w liście." Czy dzięki temu nauczył się lepiej wyrażać uczucia ? "Nie sądzę, że mi się udało.", śmieje się.

Wzorzysty tkany wełniany sweter (349 funtów) i płaszcz z wełny wielbłądziej (945 £) , Boss Hugo Boss

Jego matka, Lorna, została zdiagnozowana z rakiem trzustki, gdy Dornan miał 14 lat. Zmarła wkrótce po jego 16 urodzinach. Patrzy na jej śmierć jak na "smugę", ale dostrzega ogromny wpływ, jaki wywarła ona na niego. "To totalnie wykoleja cię i kształtuje to, kim się stajesz" - mówi. "Prawdopodobnie nadal czuję się jak dziecko. Nie sądzę, żebym naprawdę wiedział, jakie były efekty przyniesie czas, ale wiem, że jestem zdecydowanie innym mężczyzną, ponieważ straciłem matkę tak młodo. Myślę o niej każdego dnia. Byliśmy tak blisko, jak matka i syn." On i jego ojciec często mówią o tym, co myśli o karierze aktorskiej Dornana. "Mój tata uwielbia przemysł, w którym się znalazłem i jest z niego zadowolony", mówi. "Moja mama pokochałaby sławę. Była wyrafinowana, zawsze wyglądała stylowo i nieskazitelnie, więc przebieranie się na premiery - niezbędna część mojej pracy, która nie jest dla mnie najbardziej ekscytująca - byłaby rzeczą, z której najbardziej by skorzystała. "

Dornan zapala się, gdy mówi o swoich córkach. "Bycie tatą jest najlepsze" - mówi. "Czuję zdrowy i uroczy obowiązek, aby chronić moje dzieci, i naprawdę to lubię. To mi pasuje. Sprawienie, by moje dzieci były szczęśliwe, jest dobrą rzeczą dla mojej żony i dla mnie." Czytałam, że mówi swojej żonie, że ją kocha 10 razy dziennie. Odpowiedział na to: "Czy powiedziałem 10? To dużo. Z pewnością nie ma dnia, żebym jej nie powiedział, że ją kocham." Para robi sobie randki i wyjeżdża na jedne wakacje w ciągu roku bez swoich dzieci. " To bardzo ważna rzecz." Mówi, że mieli tylko jedną – jedną ! – kłótnie przez 9 lat. "Czasami czujemy się sfrustrowani, zwykle podczas podróży z dziećmi, ale nigdy nie pozwalamy, aby to się skumulowało i wybuchło " - mówi. "Znamy pary, które są miotaczami talerzy, ale to po prostu nie my. Cieszę się, że to nie my - płyty są drogie. "

Wełniany płaszcz (2,595 £), Prada

Podczas lat modelowania Dornana, duże kampanie można było nakręcić w cztery dni, co oznaczało, że Jamie miał około 200 dni wolne w całym roku. "Byłem niezadowolony z pracy", mówi. "Niewielu chłopaków dorasta, chcąc być modelkami. Nie miałem celu w życiu, dopóki naprawdę nie spotkałem Millie." Modeling pomógł mu jednak przejść do aktorstwa. Przeprowadzał setki przesłuchań w tych wczesnych latach. „Upadek”, z udziałem Gillian Anderson, był jego pierwszym dużym projektem, w którym wystąpił (aż w trzech seriach od 2013 roku) i który oglądany przez miliony ludzi, przyniósł mu nominację do nagrody Bafta. Również w 2013 roku został on obsadzony jako Christian Grey, a od pierwszego wydania w 2015 roku seria filmów "Fifty Shades" zarobiła 1 miliard dolarów.

Role, w których za niedługo pojawi się Dornan, swoje premiery będą miały już w najbliższym czasie. W przyszłym miesiącu zagra on Willa Scarleta, czyli zbuntowanego aktywistę w nowej wersji „Robin Hooda”, wyprodukowanego przez Leonardo DiCaprio (premira 21 listopada) oraz dziennikarza w filmie „Moja kolacja z Herve” (22 października), opartego na życiu aktora Hervé Villechaize (najbardziej znanego jako Nick Nack z Jamesa Bonda).

Kaszmirowy kaszkiet (850 £) i wełniane spodnie (788 £), Santoni. Wełna wielbłądzia i kaszmirowy dwurzędowy płaszcz (2400 £), Dior Homme. Płaszcz z perełkami (1,070 £), Dries Van Noten; mrporter.com. Szalik moherowy w paski (250 £) , Marni

Pod koniec roku zagra u boku Matthew Rhysa w dramacie BBC2, adaptującym irlandzką opowieść „Death and Nightingales”. Pojawi się on również w filmie „A Private War”, wokół którego chyba jest najwięcej szumu. Rosamund Pike gra Colvin, która zmarła w 2012 roku, pracując z Conroyem nad reportażem przedstawiającym wojnę domową w Syrii. Sceny wojenne zostały nakręcone w Jordanii. "Paul miał przyjechać tylko na tydzień, aby doradzić, ale pozostał na cały film" - mówi Dornan. "W końcu stał się naszym fotografem od zdjęć promocyjnych, i ciągle znajdowaliśmy dla niego prace".

To była emocjonalnie naładowana przygoda. "Mieliśmy prawdziwych syryjskich uchodźców grających oficerów" - kontynuuje. "Skończyliśmy scenę i ci piękni, krzepcy syryjscy ludzie byli wzruszeni. Trzymaliśmy się wszyscy i czasami płakaliśmy. Nigdy czegoś podobnego nie doświadczyłem ". Dornan i Conroy spotkali się po raz pierwszy w samolocie udającym się na plan, gdzie pili i rozmawiali godzinami. W typowym dla Dornana stylu, pozostali świetnymi przyjaciółmi.

Bawełniana koszula w paski (495 £), Gucci. Wełniany tank top (360 £) , Marni. Wełniany płaszcz, (1500 £), Pal Zileri

Nasz wywiad kończy się w idealnym momencie, aby mógł wrócić do domu i zabrać Dulcie ze szkoły (Jamie Dornan kołyszący się przy bramie szkoły, wyobraźcie to sobie). Głowy ciągle się odwracały, gdy przechodził przez ruchliwy bar. Zakładam, że czarny samochód terenowy będzie czekał, by zawieźć go do domu. Właściwie okazało się, że wskakuje do tuby, by odebrać własny samochód i sam się przejechać. Na pewno dostanie go na linii Piccadilly? "Nie, po prostu wkładam słuchawki i nikt mi nie przeszkadza," wzrusza ramionami, gdy mnie przytula. Jakoś trudno mi w to uwierzyć.

Zdjęcia: DHAM SRIFUENGFUNG
Stylizacja: Jason Hughes
Pielęgnacja: Joe Mills.
Produkcja na planie: The Production Factory

6 komentarzy :

  1. Dziękuje bardzo. Również pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy24 maja, 2020

    Świetny wpis. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń